سلام دنیا!
این یک پلاگین نمونه برای سیستم امتیازات هست که متنی را در تمام صفحات انجمن شما نمایش می‌دهد.

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چسب کاشی و روان کننده بتن
#1
روان کننده بتن چیست؟

افزودنی های کاهنده آب که با نام افزودنی های روان کننده بتن نیز شناخته می شوند یکی از پرکاربردترین افزودنی های مورد استفاده در بتن می باشند. روان کننده بتن , برای کاهش آب اختلاط در اسلامپ ثابت , ساخت بتنی با مقاومت بیشتر , دستیابی به مقاومت ثابت در عیار سیمان کمتر و یا افزایش اسلامپ بتن بدون نیاز به اضافه کردن آب به مخلوط بتنی استفاده می گردد. این افزودنی ها موجب بهبود خواص سخت شده بتن و به خصوص افزایش مقاومت و دوام آن می شود. همچنین با توجه به امکان کاهش عیار سیمان در صورت به کارگیری این افزودنی ها , استفاده از این افزودنی ها در بتن ریزی حجیم و بتن ریزی در هوای گرم برای کاهش گرمای هیدراتاسیون بسیار مناسب می باشد.در صورت استفاده از این افزودنی ها در مخلوط بتنی بدون تغییر مقدار آب اختلاط , این افزودنی ها به عنوان روان کننده بتن عمل کرده که این ویژگی به بتن ریزی در سازه ای با تراکم آرماتور زیاد کمک کرده و عملیات تراکم را ساده تر می کند.
روان کننده بتن در استاندارد ASTM C494  در سه دسته A,D و E که به ترتیب مربوط به روان کننده بتن معمولی , روان کننده بتن کندگیر کننده و روان کننده بتنتندگیر کننده هستند, قرار می گیرند. این افزودنی ها علاوه بر دارا بودن خواص معمول روان کننده ها بر اساس نوعشان می توانند روند هیداتاسیون سیمان را دستخوش تغییراتی کرده و موجب تاخیر یا تسریع آن شده و یا بر آن تاثیری نداشته باشند.


چسب های کاشی پودری
سرام فیکس   
در ترکیب چسب کاشی صادراتی سرام فیکس از چسب بتن پودری و سایر افزودنی ها با قدرت انعطاف پذیری و چسبندگی بالا استفاده شده است. این چسب جهت کار در شرایط آب و هوایی مختلف و نیز محیط های مرطوب و خورنده  و سواحل جنوبی و شمالی ایران بسیار مناسب می باشد.
این چسب دارای استاندارد EN12004/12002 و ISIRI 12494  بوده  و در دو رنگ سفید و خاکستری عرضه می گردد.
  ژیکا فیکس   
چسب کاشی ژیکافیکس بر پایه سیمان و مواد معدنی ویژه بوده که با اضافه شدن برخی مواد شیمیایی ویژگی های این چسب نظیر کارپذیری , چسبندگی و پایداری افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.این چسب در سه تیپ زیر عرضه می گردد :
ژیکافیکس   (A-6000 (Polymer modified :مناسب نصب همه نوع کاشی و سرامیک در کلیه سطوح داخلی و خارجی
ژیکا فیکس  A-4000 :مخصوص سرامیک گرانیتی و کاشی دیوار
ژیکافیکس  A-2000 :مخصوص سنگ و سرامیک کف
مزایا:
  •       ارزانتر از چسب های خمیری

  •        مقاوم در مقابل آب و رطوبت

  •       چسبندگی بیشتر از چسبهای خمیری

  •        یک پاکت 20 کیلویی با 6 لیتر آب مخلوط  و تبدیل به 26 کیلو چسب می شود
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان