مهمان عزیز، خوش‌آمدید.
شما می‌توانید از طریق فرم ثبت‌نام در انجمن عضو شوید.

نام‌کاربری
  

رمز عبور
  





جستجو در انجمن‌ها

(جستجو‌ی پیشرفته)

آمار انجمن
» کاربران: 365
» آخرین کاربر: soren02
» موضوعات انجمن: 488
» ارسالهای انجمن: 540

آمار کامل

کاربران حاضر
ما 11 کاربر حاضر در انجمن دارید
» 0 کاربر عضو | 11 مهمان

آخرین موضوعات
اهمیت وبلاگ نویسی در سایت...
انجمن: بهینه سازی (سئو SEO)
آخرین‌ارسال: as2017
11-12-2017, 07:50 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 6
پیامک تسلیت شهادت امام هش...
انجمن: پیامک مناسبتها
آخرین‌ارسال: کاربر
11-12-2017, 07:32 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 65
پیامک رحلت رسول اکرم (ص) ...
انجمن: پیامک مناسبتها
آخرین‌ارسال: کاربر
11-12-2017, 07:16 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 6
شیشه هوشمند یا شیشه اسمار...
انجمن: سایر مطلبها
آخرین‌ارسال: shimanami
11-12-2017, 01:36 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 7
طرح تحقیقی توجیهی یا پروپ...
انجمن: سایر مطلبها
آخرین‌ارسال: کاربر
11-10-2017, 04:04 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 13
همه چیز درباره کمپانی بزر...
انجمن: سایر مطلبها
آخرین‌ارسال: zibaara
11-08-2017, 09:23 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 7
خرید کادو ولنتاین
انجمن: سایر
آخرین‌ارسال: neda-72
11-07-2017, 01:46 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 4
چرا ال جی موفق شد؟
انجمن: سایر مطلبها
آخرین‌ارسال: zibaara
11-07-2017, 01:44 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 5
نکات مهم در انتقال علائم ...
انجمن: حقوق
آخرین‌ارسال: comreg
11-07-2017, 12:54 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 10
اقدامات مقدماتی تشکیل شرک...
انجمن: حقوق
آخرین‌ارسال: sacal
11-07-2017, 12:46 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 9

 
  اهمیت وبلاگ نویسی در سایت شما
ارسال‌شده توسط: as2017 - 11-12-2017, 07:50 PM - انجمن: بهینه سازی (سئو SEO) - بدون‌پاسخ

در طول این مقاله من دررابطه با نقش مهم وبلاگ برای ساخت سایت های شخصی یا تجاری صحبت می کنم و اینکه چرا باید آموزش ببینید تا یک وبلاگ ایجاد کنید. برخی مسائل موجود در این مقاله:
چرا من باید ساخت یک وبلاگ را یاد بگیرم؟

  • افزایش ترافیک وب سایت
  • افزایش سئو سایت
  • گسترش بهتر ارتباط با خوانندگانتان
  • مخاطبان شما بیشتر احساس می کنند با شخص طرف هستند تا یک وب سایت
وبلاگ نویسی ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد
وبلاگ نویسی یک شیوه عالی برای بازگشت مخاطبان به وب سایت شما است، تا آخرین مطالب شما را چک کنند. ممکن است یک نوشته در یک وبلاگ شما به پست های قدیمی شما لینک شود که این باعث می شود تا ترافیک در سایت شما در حال گردش باشد.
شما ممکن است از وبلاگ برای بیان تجربیاتتان و توانایی روی یک موضوع مانند: تکنولوژی، دانش، بررسی محصول مانند موبایل، تلفن و بازی استفاده کنید.








[عکس: 1454343252-1.jpg]








ایده دیگر این است که از فضای وبلاگ برای آموزش رایگان استفاده کنید. مانند آموزش چگونگی استفاده از microsoft excel یا حتی آموزش بافتن چیزی، یا آموزش زبان انگلیسی یا فرانسه. می توانید ابتدا از بخش های ساده استفاده کنید و کم کم بحث را پیشرفته کنید تا کاربران پست های قدیمی، برای ادامه خواندن به سایت شما بازگردند.
افزایش بهینه سازی سایت شما
نوشته های وب سایت یک راه خوب برای استفاده از کلمات کلیدی و رتبه گیری و بهینه سازی در موتورهای جستجو است. قبل از ایجاد وبلاگ هدف از ایجاد آنرا بدانید – و اینکه به چه مدل از مخاطبان نیاز دارید.بعد از آن می توانید تم یا قالب مناسب با آنرا انتخاب کنید، تکرار کلمات کلیدی برای پریدن به نتایج خوب موتور جستجوی گوگل و بینگ یک راه متداول وخوب است.
اگر به طور مداوم فقط روی لیست کلمات کلیدی تاکید نداشته باشید وبلاگ نویسی به طور طبیعی یک راه خوب برای افزایش رنک یا رتبه گوگل.اگر به طور مدام و فعال ایجاد محتوا داشته باشید و یا نوشته ایجاد کنید به خوبی باعث افزایش رنک یا رتبه شما در موتورهای جستجو خواهد شد.
ترکیب وبلاگ با استفاده متداول از کلیدواژه ها یک راه عالی برای گسترش مخاطبانتان و افزایش سئو سایتتان به طور همزمان است.
یک رابطه بهتر با خوانندگان خودتان برقرار کنید
داشتن یک وبلاگ بر روی سایتتان باعث می شود تا کمتر احساس شود شبیه یک شرکت هستید و بیشتر این حس به وجود بیاید که رفتاری شبیه به انسان دارید. کاربران شما بیشتر می توانند با سایت شما ارتباط برقرار کنند، این باعث می شود کاربران، تعداد بیشتری از مطالب شما را به اشتراک بگذارند، اگر این احساس را داشته باشند که با یک انسان طرف هستند، تا یک شرکت که اهمیت کمتری به کاربرمی دهد.
همان طور که در بالا اشاره شد ساخت یک وبلاگ در زمینه کاریتان به شما توانایی زیادی می دهد و می توانید به مخاطبانتان این توانایی را انتقال دهید.
مخاطبان شما می توانند به شما به چشم یک انسان نگاه کنند تا یک وب سایت
در این روزها خیلی راحت می توان فراموش کرد که یک فرد پشت یک وب سایت و یا شرکت است. وبلاگ نویسی این احساس انسان بودن را به مخاطبان انتقال می دهد.
البته برای اینکه نشان دهید که یک انسان پشت این وب سایت است ، این کار راحتی نیست و نمی توانید به فقط بنویسید و تعامل را قطع کنید. به هر حال، برای اینکار باید وقت بیشتری را برای مخاطبان خود صرف کنید، برای آن ها کامنت بنویسید، جواب آن ها را بدهید، در توییتر و فیس بوک با توجه به وب سایتتان و یا زمینه کاری پست بگذارید.







[عکس: 1454343199-2.jpg]








برای مثال، زمان بگذارید تا کامنت های معنادار بنویسید و جواب ها را به درستی بدهید. وقتی آموزشی قرار می دهید اگر کسی از شما در کامنت سوال کرد جواب آن ها را بدهید این باعث می شود تا مخاطبان سایت احساس نزدیکی بیشتری به شما داشته باشند.
در واقع اگر بخواهید وب سایت شما خاطره انگیز باشد یا یک هدفی برای بازگشت مخاطبان داشته باشید، مهم نیست که هدف وب سایت شما چیست؛ شما باید ساخت وبلاگ را آموزش ببینید .
برنامه از پیش طراحی شده درباره اینکه موضوع نوشته های پست های وبلاگ شماچگونه باید باشد، داشته باشید و اینکه به نوشتن ادامه بدهید و در این زمینه فعال باشید. در صورت امکان مدت طولانی وبلاگ نویسی را قطع نکنید.

چاپ این بخش

  پیامک تسلیت شهادت امام هشتم،امام رضا(ع)
ارسال‌شده توسط: کاربر - 11-12-2017, 07:32 PM - انجمن: پیامک مناسبتها - بدون‌پاسخ

اس ام اس و پیامک تسلیت شهادت امام هشتم،امام علی بن موسی الرضا(ع)

امام رضا(علیه السلام):

هرکس در مجلسی نشیند که امر ما در آن زنده می شود، در روزی که قلب ها می میرند، قلبش نخواهد مرد.

***
مرغ دلم شور و نوا می کند
ذکر علی بن رضا می کند

می پرد و می رود از سینه ام
آه که عشق تو چها می کند

***
ابن الرضا به حجره غریبانه جان سپرد
او شمع جمع بود و چو پروانه جان سپرد
مسموم شد ز زهر جگر سوز اُمّ فضل

 از روی شوق در ره جانانه جان سپرد
***
دختر بدر الدجی امشب سه جا دارد عزا



گاه می گوید پدر گاهی حسن گاهی رضا

***
من کیستم گدای تو یا ثامن الحجج

شرمنده عطای تو یا ثامن الحجج



بالله نمی روم بر بیگانگان به عجز

تا هستم آشنای تو یا ثامن الحجج

***
تمام زهر کین در من اثر کرد 
هلالی چهره ی قرص قمر کرد
و دشمن با همین زهر ستمگر 
 تو گویی خنجری در این جگر کرد
***
امام رضا (ع):
کسی که مصائب ما را به یاد آورد، پس بگرید و بگریاند،در روزی که چشم ها گریانند (روز حساب)، گریان نخواهد شد
***

عاقبت از زهر مأمون پاره شد قلب رضا
در میان حجرۀ در بسته می‌زد دست و پا

گه جوادش را گهی معصومه را می‌زد صدا
داغ او تا صبح محشر بر دل سوزان ماست

***
با نام رضا به سینه ها گل بزنید

با اشک به بارگاه او پل بزنید

فرمود که هر زمان گرفتار شدید

بر دامن ما دست توسل بزنید

چاپ این بخش

  پیامک رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)
ارسال‌شده توسط: کاربر - 11-12-2017, 07:16 PM - انجمن: پیامک مناسبتها - بدون‌پاسخ

اس ام اس و پیامک رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)
داغی اگر نبود که گریان نمی شدیم
لطفی اگر نبود مسلمان نمی شدیم
یا ایّها الرّسول بدون دعای تو
از پیروان عترت و قرآن نمی شدیم

***
دریای اشک، ملک خداوند سرمد است
بــاور کنیــد روز عــزای محمّد است

***
باور کنید قامت حیدر خمیده است
رنگ از عذار حضرت زهرا پریده است

باور کنید بغض حسن مانده در گلو
خونِ ‌دل حسین به صورت چکیده است


***
گفتم که عمر ماه صفر رو به آخر است

دیدم شروع محشر کبرای دیگر است

گردون شده سیاه و فضا پر زدود و آه
تاریک تر ز عرصة تاریک محشر است


***
ای امت رسول، قیامت بپا کنید
لبریز، جام دیده ز اشک عزا کنید

در ماتم پیمبر و تنهایی علی
باید برای حضرت زهرا دعا کنید


***
روز عزای مسلمین است
در ناله جبریل امین است

مدینه شده غرق سوگ و ماتم
بهر مجتبی و نبی اکرم


***
بی بهره از فروغ ولایت تو یا حسن 
مشمول این حدیث پیمبر نمی شود
فرمود دیده­ای که کند گریه بر حسن

آن دیده کور وارد محشر نمی شود
***
 كه بشنیده صداى مجتبى
تا ابد شد مبتلاى مجتبى
سالها بهر حسین باید گریست 

تا كنى درك عزاى مجتبى
***
حرمت را، نه چراغ و نه رواق و نه در است
زائر قبر تو، ماه است و نسیم سحر است

قبر بی زائر تو، کعبۀ اهل نظر است
لاله‌اش خون دل «میثم» خونین‌جگر است

***
اس ام اس و پیامک رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)



چاپ این بخش

  شیشه هوشمند یا شیشه اسمارت چیست؟
ارسال‌شده توسط: shimanami - 11-12-2017, 01:36 PM - انجمن: سایر مطلبها - بدون‌پاسخ

امروزه فناوری های مدرن تولید شیشه ،تاثیر شگرفی بر توسعه ساختمان سازی در سراسر جهان داشته است.فناوری شیشه های هوشمند در سالهای اخیر توسعه خیر کننده ای داشته است. طبق گزارش سالانه صنایع ایالت متحد آمریکا ،تقاضا برای شیشه های هوشمند تا سال 2020 از مرز سه میلیون مترمربع در سال خواهد گذشت.تولید شیشه های هوشمند بر پایه چهار تکنولوژی کریستال مایع،الکتروکرومیک،ذرات معلق و مواد ترموکرومیک استوار است.ارزش بازار جهانی شیشه های هوشمند در سال 2012 در حدود 80میلیون دلار است که در سال 2020 به 700 میلیون دلار خواهد رسید.

 ساختمانهايي را تصور كنيد كه پنجره هاي آن مجهز به شيشه هايي است كه با توجه به شدت تابش نور خورشيد تيره و روشن ميشوند.فناوري شيشه هوشمند مي تواند در روزهاي گرم تابستان كه نور آفتاب به داخل ساختمان وارد ميشود و نياز به استفاده از دستگاه هاي خنك كننده و تهويه كننده هوا را افزايش ميدهد به صورت هوشمند تاريك شود و از انعكاس نور جلوگيري كند و در عوض در فصول سرد سال دوباره به حالت اول بازگردد و شفاف شود.اين فناوري،تاثير خير كننده اي بر مديريت مصرف انرژي،در جهت كاهش مصرف سوخت هاي فسيلي در ساختمان دارد. پنجره ها نقش اصلي را در كنترل نور ورودي به داخل ساختمان و ميزان انرژي مورد نياز ايفا مي كنند.ضرورت كنترل انرژي هنگامي مشهودترميشود كه سطح وسيعي از ساختمان با شيشه پوشيده شود كه اغلب در اين شرايط،امكان حفظ گرماي محيطي مناسب و ذخيره سازي معقول انرژي به طور همزمان با مشكلاتي همراه ميشود.با پيشرفت تكنولوژي درعصرحاضر،تلاش محققان بر توليد شيشه هايي با خاصيت پخش نور بسياركم،جهت استفاده در ساختمانهايي با كاربري تجاري متمركز شده است،بطوريكه ميتوان با فراهم سازي امكان ورود انرژي خورشيد به داخل ساختمان و ممانعت از فرار گرماي داخل ساختمان ،مصرف انرژي را به ميزان قابل توجهي كاهش داد.چنين شيشه هايي قابليت ممتازي در ورود نور به داخل بنا داشته و محافظ خوبي در برابر شرايط جويي به شمار ميروند.تكنولوژي ساخت شيشه به مرحله اي از كمال رسيده كه طراحي و توليد انواع شيشه را با لحاظ كردن توامان خواص پخشي،انعكاسي،جذبي و شفافيت جهت دستيابي به شرايط ايده ال و پاسخگويي به خواسته هاي مختلفي همچون كنترل نور روز و درجه حرارت مناسب،امكان پذير كرده است.شيشه هاي هوشمند علاوه بر تامين روشنايي روز داراي كيفيات ديگري همچون كنترل خورشيدي،آسايش و راحتي از لحاظ دما(محافظ از گرماي تابستان و سرماي زمستان)با مشخصه هايي همچون قابليت بازيافت،دوام پذيري،عدم نياز به پاكيزه نمايي،محافظت از رنگ پريدگي تدريجي اشياي داخل منازل در مقابل نور خورشيدو...هستند.
شيشه هوشمند محصولي جديد از گروه توليدي تترافرم كه در عرض هاي مختلف از 120سانتي نتر تا 180 سانتي متر در طول هاي متغير توليد ميگردد ابعاد شيشه ها در طول محدوديت ندارند

قيمت مترمربع شيشه هوشمند
شيشه هاي هوشمند براي اتاق هاي كنفرانس واتاق مديريت بسيار مناسب وكارا ميباشد و ذرصد شفافيت و وضوح شيشه هاي هوشمند 87%شيشه هاي معمولي ميباشد و شيشه هاي هوشمند عمل فيلترينگ اشعات مضر خورشيد را به خوبي انجام ميدهند انتي يووي ميباشند و شيشه هاي هوشمند قابليت نگهداري تصوير را برروي خود داراست وهمانند يك پرده تصوير عمل مينمايد وميتوان از تركيب ان با ويديو پروژكتور استفاده نمود

شيشه هوشمند
شما ميتوانيد با اين تكنولوژي به كار رفته در اين شيشه ها با فشار دادن يك كليد شيشه را ازحالت شفاف به حالت مات در آوريداز اين شيشه ها  ميتوان در:
حمام هاي شيشه اي 
اتاق كنفرانس
پارتيشن هاي اداري
پنجره ها استفاده نمود

 اكنون با بهره گيري از فناوري نانو كه تحقيقات و مطالعه مواد و خصوصيات آنها در محدوده 1 تا 100 نانومتر است, مي توان با كنترل خصوصيات شيشه, تغييراتي در اتم هاي آن ايجاد كرد.
از كاربردهاي نانو تكنولوژي در صنعت ساخت شيشه ميتوان به محصولاتي مانندشيشه هاي كنترل كننده انرژي و شيشه هاي محافظ در برابر آتش اشاره كرد. شيشه هاي كنترل كننده انرژي,سبب كاهش عبور امواج ماوراي بنفش و مادون قرمز و تنظيم عبور نور مرئي و همچنين جلوگيري از اتلاف انرژي در بخش هاي مختلف و استفاده بهينه از آن در ساختمان شده است.

 استفاده از الكتروكروماتيك
حالت كدر وشفاف براي شيشه هاي الكتروكروماتيك كه با زدن يك كليد تغيير مي كند. به اين معنا كه با فشار دادن يك كليد, شيشه از حالت شفاف خارج شده و با فشار ديگر به وضعيت قبلي باز مي گردد.
 الكتروكروماتيك ها موادي هستند كه رنگ آنها در اثر جريان الكتريكي تغيير ميكنند. جريان الكتريسيته با ايجاد واكنش شيميايي خصوصيات مواد را تغيير مي دهد و سبب مي شود تا آنها نور را جذب يا منعكس كنند. نور خورشيد به شيشه ها مي تابد, اما با برقراري جريان الكتريكي ,يون ها از لايه ذخيره يوني به سمت لايه هدايت يوني حركت كرده و به لايه الكتروكروماتيكي برمي گردند و شيشه را شفاف مي نمايند. با قطع الكتريسيته, فرايند برعكس عمل كرده شيشه مجددا تيره مي شود. از ويژگي هاي مواد الكتروكروماتيكي, قابليت تنظيم آنهاست, بطوري كه ميتوان شدت كدري آنها را با تغيير مقدار جريان تنظيم كرد.
نحوه عملكرد ديگري از اين نوع شيشه هاي هوشمند, گذراندن جريان الكتريسته از فيلم كريستال مايع است. با گذراندن جريان , شيشه شفاف مي شود وبا قطع جريان كريستال ها با جهت گيري تصادفي در فضا, موجب انتشار نور و در نتيجه مات شدن شيشه مي شوند.
 اين تكنولوژي كاربردهاي فراواني دارد, مي توان از اين شيشه براي پنجره خانه (در حالت نياز به ايجاد عدم ديد) براي شيشه فروشگاه ها در شب و  جاهايي كه خصوص سازي انجام ميگيرد و همچنين حمام استفاده كرد. نمونه هاي زيادي از شيشه هاي هوشمند در تمام دنيا وجود دارد يكي از موارد استفاده اين نوع شيشه ها در موزه ها است ,جايي كه ورود بيش از حد نور خورشيد ميتواند موجب آسيب ديدن اشيا ء قيمتي مي شود .

 شيشه هاي نما
 نظافت شيشه هاي نما و پنجره هاي ساختمان هميشه بسيار دشوار بوده, خصوصا در ساختمان هاي بلند, عمليات نظافت شيشه ها نيازمند نيروي انساني, آب و انواع شوينده هاست كه طبيعتا هزينه هنگفتي را نيز در بر دارد. در سال هاي اخير, تكنولوژي براي رفع اين مشكل وارد شده و امكاني را فراهم آورده تا شيشه ها به خودي خود تميز شوند. حاصل تلاش در اين راستا دستيابي به سطوحي شيشه اي است به هيدروفوبيك (آب گريز) و هيدروفيل (آب دوست) نامگذاري شده اند.

 1 . شيشه هاي خود تميزشونده
  دانشمندان براي دستيابي به خاصيت آب گريزي از برگ نيلوفر آبي الهام گرفتند. سطح رويه اين برگ داراي برآمدگي هايي در مقياس ميكرومتر است. اين برآمدگي  ها سطح تماس قطره آب با برگ  و در نتيجه جاذبه بين دو سطح را كاهش داده  وقطره آب همراه  با ديگر آلودگي ها از روي برگ مي غلطد و پايين كي افتد. براي ايجاد چنين وضعيتي روي شيشه, پوشش نازكي از يك رزين خاصي به سطح شيشه پرداخته مي شود و ناصافي هاي ميكرومتري از نوع صافي هاي برگ لوتوس برسطح مورد نظر تشكيل مي شود.

 2 . شيشه هاي خود تميز شونده آب دوست
در اين شيشه ها, از ماده اي استفاده مي شود كه به فوتوكاتاليست شهرت دارد. مواد فوتوكاتاليست از قبيل دي اكسيد تيتانيوم, در معرض نورخورشيد يك واكنش شيميايي] مثلا اكسيداسيون را بدون دخالت در آن تسهيل مي كنند. بدين ترتيب پوششي از اين ماده كه بر سطح شيشه قرار بگيرد, در معرض تابش نورخورشيد واكنش تجزيه آلودگي ها و لكه هاي چربي و مواد آلي را سرعت بخشيده و آنها به آب و دي اكسيد كربن تبديل مي شوند. آب بر خلاف شيشه رنگي هاي آب گريز, بطور يكنواختي روي شيشه هاي آب دوست پخش شده و يك فيلم نازك را تشكيل مي دهد و ذرات حاصل از واكنش تجزيه را به آرامي با خود به پايين مي آورد.

چاپ این بخش

  طرح تحقیقی توجیهی یا پروپوزال Proposal چیست و مراحل تهیه آن
ارسال‌شده توسط: کاربر - 11-10-2017, 04:04 PM - انجمن: سایر مطلبها - بدون‌پاسخ

طرح تحقیقی توجیهی یا پروپوزال Proposal چیست و مراحل تهیه آن
پروپوزال به معنای پیشنهاد یا طرح پیشنهادی می باشد.
طرح تحقیقی مهمترین و اصلی ترین بخش یک کار تحقیقی و پژوهشی است و اصل تحقیق نیست.پروپوزال همانگونه که از معنی آن مشخص است طرح اولیه و طرح پیشنهادی تحقیق است.طرح اولیه یا پروپوزال همانند طرح اولیه و نقشه ها و ماکت یک ساختمان قبل از ساخته شدن است که مهندسین آن را بررسی می نمایند و ساختمان طبق آن ساخته میشود.
طرح پیشنهادی یا پروپوزال Proposal نقشه و راهنمای محقق برای عملی نمودن تحقیق است.
طرح تحقیق یا پروپوزال و انتخاب موضوع گرچه خیلی سریع انجام می شود اما تهیه دقیق و روشن مراحل آن باعث انجام شدن درست تحقیق می باشد و از سردرگمی جلوگیری می نماید.پژوهشگری که طرح تحقیق خود را به طور دقیق و روشن نوشته همانند این است که نیمی از رساله یا پایان نامه خود را تهیه کرده باشد.
اجزای یک طرح تحقیقی یا پروپوزال:1-عنوان 2-ضرورت و اهمیت تحقیق 3-طرح مساله 4-شناسایی و بیان مساله 5-اهداف تحقیق 6-سوالات تحقیق 7-فرضیات تحقیق 8-پیشینه تحقیق 9-روش تحقیق 10-ابزارهای اندازه گیری تحقیق 11-جامعه آماری 12-حجم نمونه 13-تجزیه و تحلیل داده ها 14-شرح چارچوبهای نظری تحقیق 15-بودجه و خدمات 16-فهرست منابع و ماخذ تحقیق

در صورت نیاز به راهنمایی تهیه طرح تحقیق یا پروپوزال و تهیه آن بخصوص در رشته زیست،پزشکی و پیراپزشکی با ما در ارتباط باشید 09308719596

چاپ این بخش

  همه چیز درباره کمپانی بزرگ سامسونگ SAMSUNG
ارسال‌شده توسط: zibaara - 11-08-2017, 09:23 AM - انجمن: سایر مطلبها - بدون‌پاسخ

در ماه مارس سال 1983 شرکت کوچکی در شهر تائگو کره تاسیس شد که سال ها بعد به عنوان غول تولید کننده لوازم الکترونیکی در دنیا شناخته می شد . در ماه دسامبر 1969، این شرکت سرمایه ای بالغ بر 300 هزار وون، را جمع آوری کرد و با آغاز فعالیت با نام سامسونگ- سانیو قدم در راهی گذاشت که به فعالیت های امروزش نزدیک تر بود، چند سال طول کشید تا خط و مش اصلی شرکت از سرمایه گذاری در صنایع سنگین، پتروشیمی و صنایع شیمیایی به سمت صنایع ظریف و ساخت وسایلی چون تلویزیون های رنگی تغییر کرد . در اواخر دهه هفتاد، این شرکت با کسب درآمدی 100 میلیون دلاری در هر سال به عرصه های جدیدی چون هوافضا هم وارد شد . 

در ماه دسامبر 1969، این شرکت سرمایه ای بالغ بر 300 هزار وون، را جمع آوری کرد و با آغاز فعالیت با نام سامسونگ- سانیو قدم در راهی گذاشت که به فعالیت های امروزش نزدیک تر بود، چند سال طول کشید تا خط و مش اصلی شرکت از سرمایه گذاری در صنایع سنگین، پتروشیمی و صنایع شیمیایی به سمت صنایع ظریف و ساخت وسایلی چون تلویزیون های رنگی تغییر کرد . در اواخر دهه هفتاد، این شرکت با کسب درآمدی 100 میلیون دلاری در هر سال به عرصه های جدیدی چون هوافضا هم وارد شد . 
هدف اصلی: فن آوری اطلاعاتدر دهه 80 سامسونگ با تاسیس مرکزی به نام sds که وظیفه رهبری و مدیریت سیاست های کلان این شرکت را در مسایل فن آوری اطلاعات داشت بر روی سیستم های مدیریت و مشاوره و خدمات شبکه متمرکز شد و همزمان کارخانه تولید ساعت اش را نیز افتتاح کرد . در اواسط دهه و همزمان با رویکرد نوینی که بنگاه های تجاری دنیا پیش گرفته بودند سامسونگ انستیتوهای فن آوری و تحقیقات اقتصادی اش را نیز تاسیس نمود تا از قافله غول های تجاری عقب نماند. . این دو موسسه با پژوهش و تحقیق در زمینه صنایع الکترونیک، نیمه هادی ها و صنایع پلیمری، ارتباطات نوری و طراحی پیشرفته شبکه، خوراک مناسبی برای خط های ولید سامسونگ فراهم کرده و راه آنها را در دستیابی به سهم بیشتری از بازار مصرف کنندگان سراسر دنیا هموار می نمودند. برای اخد مجوز نمایندگی مجاز سامسونگ باید مراحل زیادی طی کرد.

تحول دوم.در نوامبر سال 1987، سامسونگ الکترونیکس دوباره متولد شد . این شرکت موفق شده بود جزو 5 شرکت برتر الکترونیکی دنیا قرار بگیرد و همین راه را برای ورود به عرصه هایی چون فن آوری دیجیتال و کامپیوتر هموار ساخت . در آگوست 1994، سامسونگ با تغییر هوشمندانه ای در چیپ حافظه های کامپیوترتوانست به رکورد 256 مگابایت برسد و خود را به عنوان یک مارک معتبر تجاری به جهان معرفی کند . همزمان با این موفقیت سامسونگ به توسعه مراکز مختلف خود پرداخت؛ در ژاپن نمایندگی بزرگی افتتاح کرد، مرکز پزشکی مجهز به وجود آورد و یکی از بزرگ ترین کارخانه های ساخت و تولید تلویزیون رنگی را در چین راه اندازی کرد . در انتهای سال 94 دیگر سامسونگ شرکتی بود که برای اولین بار در کره 10 میلیارد دلار درآمد از محل صادرات داشت.

چاپ این بخش

  خرید کادو ولنتاین
ارسال‌شده توسط: neda-72 - 11-07-2017, 01:46 PM - انجمن: سایر - بدون‌پاسخ

چند روز قبل از ولنتاین که معمولا با خرید کادو ولنتاین همراه است، همه می پرسند ولنتیان چندمه؟ کادوی ولنتاین ۲۰۱۷ چیه؟ یا  در فرهنگ مسیحی روز عشق یا روز عشاق خوانده شده است که به صورت سالانه برگزار می شود. در این روز کسانی که عاشق هم هستند هدیه ها و کادوهایی را برای ابراز عشق خود به یکدیگر خریداری می کنند. این روز جایگاه ویژه ای در بین جوان ها باز کرده است و جوانان در این روز حال و هوای دیگری دارند و با خرید کادو ولنتاین آن را جشن می گیرند.

چاپ این بخش

  چرا ال جی موفق شد؟
ارسال‌شده توسط: zibaara - 11-07-2017, 01:44 PM - انجمن: سایر مطلبها - بدون‌پاسخ

کمپانی کره ای هنوز هم یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده وسایل مصرفی در سراسر جهان است . چه رازی در پس این موفقیت نهفته است؟ بیایید به 8 مورد از آن ها بپردازیم و 8 حقیقت جالب که احتمالا نمی دانستید را مرور کنیم.

8 حقیقت جالب در مورد شرکت کره ای ال جی
اگرچه حالا ال جی درگیر نبردی اساسی با سامسونگ و اپل در فضای تولید و عرضه تلفن های هوشمند شده، اما این کمپانی کره ای هنوز هم یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده وسایل مصرفی در سراسر جهان است و بی انصافی نباشد، در کنار رقیب هموطن خود بهترین دستگاه های اندرویدی را می سازند. بر اساس آمار منتشر شده توسط Statista، کمپانی ال جی با سهم 9.7 درصدی (تا فوریه 2016) سومین تولیدکننده پرطرفدار تلفن همراه هوشمند در ایالات متحده آمریکا است و در دیگر نقاط دنیا نیز مشابه همین آمار برقرار است. چه رازی در پس این موفقیت نهفته است؟ بیایید به 8 مورد از آن ها بپردازیم و 8 حقیقت جالب که احتمالا نمی دانستید را مرور کنیم.
 
1 - سال تاسیس ال جی به چندین دهه قبل باز می گردد. سال 1948 بود که این کمپانی با نام GoldStar تاسیس شد، دقیقا چندی پس از جنگ کره و به منظور بازگرداندن وضعیت کشور از حالت بحران و به پیش راندن اقتصاد. قرار بود آن ها فقط برای کشور خودشان وسایل الکترونیکی مثل رادیو، تلویزیون، یخچال، لباسشویی و انواع کولرها را بسازند.
 
2 - گلد استار یک بخش به نام Lak-Hui Chemical داشت که بعدها و در سال 1995 این دو با یکدیگر ترکیب شدند. در نتیجه این اتفاق Lucky-GoldStar پدید آمد که خلاصه اش می شود LG. عبارت Life's Good مسلما دلیل این اسم نیست.
 
3 - اگر چه حالا ال جی را با شعار Life's Good می شناسند، اما در بین سال های 1997 تا 1999 شعار آن ها Future's Technology بود و پس از آن تا سال 2004، این شعار به Digitally Yours تغییر یافت. پس از آن هم که دیگر می دانید.
 
4 - آن ها اولین موبایل با نمایشگر لمسی خازنی را تولید کردند، آن هم زمانی که همه مشغول ساخت نمایشگرهای مقاومتی بودند. LG Prada یا LG KE850 اولین موبایل با نمایشگر 3 اینچی و رزولوشن 240 در 400 بود که 8 گیگابایت حافظه داخلی داشت و در طی 18 ماه اول عرضه اش در بازار، بیش از یک میلیون واحد از آن فروخته شد.
 
5 - نمی شود که از بهترین تلویزیون های موجود در بازار صحبت کنید ولی نام ال جی را نیاورید. آن ها در این بخش فوق العاده اند. طبق آمار Statista، ال جی دومین تولید کننده محبوب جهان با درصد سهم 12.4 درصدی از بازار است. فقط یک کمپانی از آن ها بهتر بود و آن سامسونگ با 20.98 درصد سهم بازار است.
 
6 - شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی عموما با طبیعت میانه خوبی ندارند اما ال جی با ثبت نمره 3.5 از 10، رتبه دوازدهم سبزترین کمپانی گروه الکترونیک را در اختیار دارند که جایگاه بسیار قابل توجهی است. تعمیرگاه مجاز ال جی در همه کشورها پراکنده است.
 
7 - ال جی جزو اولین کمپانی هایی بود که نمایشگر خمیده را در تلفن های خود به کار گرفتو پیرو راه سامسونگ که Galaxy Round را عرضه کرد، LG G Flex را به بازار فرستاد.
 
8 - چند سال جلوتر می آییم، همین چند ماه پیش بود که کره ای ها از LG G5 پرده برداشتند، اولین تلفن همراه ماژولار در میان بزرگان. اگرچه Fairphone 2 عملا اولین تلفن همراه ماژولار دنیا محسوب می شود که به ورژن نهایی رسید اما هیچ گاه به اندازه G5 بزرگ و قابل ستایش نبود که بخواهیم آن را وارد بازی کنیم. دوستان G5 واقعا تغییرات جذابی را به ارمغان می آورند که این دستگاه را بسیار متمایز جلوه می دهد. به نمایندگی مجاز ال جی سر بزنید.

چاپ این بخش

  نکات مهم در انتقال علائم تجاری بین المللی
ارسال‌شده توسط: comreg - 11-07-2017, 12:54 PM - انجمن: حقوق - بدون‌پاسخ

ثبت بین المللی علامت  تجاری
ثبت بین المللی بدین معناست که می توان علامت مذکور را در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید با پرداخت هزینه های قانونی در هر کشور بصورت جداگانه ثبت نمود. شایان ذکر است، ایران  در سال 28/5/1382 به موافقت نامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم تجارتی و پروتکل مربوط به آن ملحق شده است. لذا،هر علامت تجاری ثبت شده در ایران قابلیت ثبت در سیستم مادرید ( بین المللی ) را دارد.
به موجب سیستم مادرید، علامت با توجه به قوانین داخلی هر کشور مورد بررسی قرار می گیرد و سپس وارد طریق بین المللی خود می شود. یعنی ثبت بین المللی علائم تجاری در مرحله اول با ثبت ملی در اداره کشور مبدا صورت می گیرد و سپس به صورت اتوماتیک با تعیین کشورهای مورد نظر در سطح المللی انجام می شود. بنابراین امتیاز استفاده از آن ، در ساده ، ارزان و موثر بودن آن می باشد یعنی تنها به وسیله یک تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان ( فرانسوی ) و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، تحصیل و تامین حمایت از علائم تجاری یا خدماتی در کشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسر می گردد. همچنین در صورتی که هرگونه تغییری در علامت ثبت شده اساسی و ملی از جانب دارنده آن صورت بگیرد از قبیل تغییرات در نام ، آدرس ، مالکیت ، تمدید و غیره در سطح بین المللی می توان با تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت هزینه ای اندک آن ها را اعمال نمود و دیگر اینکه اداره مبدا نیز از انجام طبقه بندی کالا و خدمات و انتشار علائم در روزنامه رسمی کشور متبوع خویش بی نیاز است. در واقع ثبت بین المللی مجموعه ای از ثبت های ملی طبق مقررات داخلی هر کشئر تعیین شده می باشد.

آثار ثبت بین المللی علامت تجاری ( انتقال )
از جمله آثار ثبت بین المللی علائم تجاری انتقال علامت است که البته موکول به شرایطی است که در حوزه مقررات موافقت نامه مادرید است. ماده 1 موافقت نامه، مکانیزم و ساز و کار بهره مندی از حمایت مندرج در مواد مختلف موافقت نامه را بیان می دارد و آن را منوط به تشکیل پرونده برای ثبت علائم مزبور در دفتر بین المللی مالکیت فکری دانسته است. بدین ترتیب متقاضی ثبت علامت تجاری، می تواند از شخص حقیقی یا حقوقی باشد . 
همچنین این ماده بر لزوم ثبت اساسی علائم در کشور مبدا تصریح می کند و آن را پیش نیازی برای ثبت بین المللی علائم در نظر می گیرد ، در واقع ثبت در کشور مبدا به مثابه بنایی برای ثبت بین المللی عمل خواهد نمود. قابل ذکر است که کشور مبدا صرفاَ وظیفه انتقال اظهارنامه به اداره بین المللی را بر عهده ندارد بلکه باید گواهی نیز بکند که علامت موضوع اظهارنامه برای ثبت بین المللی همان علامت موضوع ثبت اساسی در قلمرو ملی وی است. و اینکه کارها یا خدماتی که برای آن ها حمایت تقاضا شده، تحت پوشش کالاها یا خدماتی هستند که ثبت اساسی برای آن ها انجام شده است.

نکات مهم در انتقال علائم تجاری بین المللی
در شرایط انتقال علامت تجاری بین المللی، باید چند مساله مد نظر قرار بگیرد که این در ماده 9 مکرر در بند سه مندرج است :
1- به شخصی که حق تشکیل پرونده برای یک علامت بین المللی را ندارد ، انتقال صورت نمی پذیرد. 
2- ثبت انتقال علائم باید در دفتر ثبت بین المللی نیز میسر باشد. 
3- اداره کشور متبوع مالک پیشین در صورت هرگونه خلافی حق درخواست ابطال علامت ثبت شده در دفتر خود را دارد. 
4- کشور متبوع مالک جدید باید اعلام موافقت نموده باشد. ( نسبت به انتقال علامت )
بدین ترتیب با رعایت 4 شرط فوق الذکر که به طور ضمنی در این ماده ذکر گردیده است می توان نسبت به انتقال علائم تجاری اقدام نمود. باید تاکید داشت که دولت ها حق دارند با هر عمل منافی با سیاست های اقتصادی- تجاری – سیاسی خود مقابله کنند و بنابراین انتقال علائم هم در درجه اول باید مورد پذیرش کشور انتقال دهنده و انتقال گیرنده باشد. 
[عکس: logo.png]

چاپ این بخش

  اقدامات مقدماتی تشکیل شرکت سهامی عام
ارسال‌شده توسط: sacal - 11-07-2017, 12:46 PM - انجمن: حقوق - بدون‌پاسخ

شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده است. سرمایه ای که موسسین آن قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فرش سهام به مردم تامین کرده اند.

شرکت سهامی کامل ترین نوع شرکت از شرکت های سرمایه ای است که شرکاء در آن صاحبان سهام یا سهامداران نامیده می شوند. در ذیل ، به بررسی اقدامات ضروری برای تشکیل شرکت سهامی عام می پردازیم.

برای تشکیل یک شرکت سهامی عام مقدماتی به شرح ذیل لازم است :
1. وجود تعدادی افراد علاقمند
این افراد ممکن است به علت تخصص ، یا استفاده از سرمایه خود و یا بالاخره علاقه مندی به امور تجاری فکر تشکیل یک شرکت تجاری را در فکر خود طرح ریزی کنند. مثلاَ شخصی دارای امتیاز تاسیس یک کارخانه داروسازی است یا در یک رشته خاصی تخصص دارد و از این قبیل ولی سرمایه کافی برای استفاده و اجرای آن ندارد ، در این صورت با چند نفر دیگر که به نحوی می توانند با او همکاری داشته باشند فکر خود را مطرح و درصدد تشکیل یک شرکت برمی آیند. این افراد از نظر قانون ” موسسین ” شرکت محسوب می شوند.
2. تعهد و تامین حداقلی از سرمایه شرکت به وسیله موسسین
موسسین باید حداقل بیست درصد سرمایه شرکت را تعهد کرده و حداقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را نقداَ بپردازند.
در شرکت سهامی عام ، نوعاَ به علت طولانی بودن عملیات اجرایی و عدم نیاز به تمام سرمایه در موقع تشکیل ، قانون لزومی برای پرداخت تمام سرمایه شرکت به وسیله شرکا نمی بیند به همین دلیل مقرر داشته است موسسین باید اقلاَ بیست درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کرده و حداقل 35% آن نقداَ پرداخت شود. مثلاَ اگر سرمایه شرکتی ده میلیون ریال باشد تعهد پرداخت دو میلیون ریال باید به وسیله موسسین انجام شده و از این مبلغ هفتصد هزار ریال نقداَ در یکی از بانک ها در حسابی که به نام ” شرکت در شرف تاسیس ” باز می گردد تودیع گردد. ( ماده 6) ممکن است ، سرمایه یک یا چند نفر از موسسین به جای پول نقد به صورت غیرنقد مثل زمین ، خودرو ، کارخانه یا امتیاز خاصی باشد. در این صورت به طریق ذیل عمل می شود :
طبق تبصره ماده 6 لایحه اصلاحی ” هر گاه قسمتی از تعهد موسسین ، به صورت غیرنقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است تودیع … نمایند ” .
3. مراجعه به اداره ثبت شرکت ها برای انجام امور مقدماتی تشکیل شرکت
موسسین باید طبق ماده 6 ” … اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضای کلیه موسسین رسیده باشد در تهران به اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها به دایره ثبت شرکت ها و در نقاطی که دایره ثبت شرکت ها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم و رسید دریافت دارند ” .
پیش نویس اساسنامه و اعلامیه پذیره نویسی ، رسید تعهد و پرداخت سرمایه به وسیله موسسین به ضمیمه اظهارنامه باید به مرجع ثبت شرکت ها تقدیم شود. مرجع ثبت شرکت ها بعد از ملاحظه اظهارنامه و ضمایم آن اگر ایراد قانونی در آن مشاهده نکرد اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر خواهد کرد.
4. انتشار اعلامیه پذیره نویسی
در شرکتهای سهامی عام مقداری از سرمایه به وسیله غیرموسسین تامین می گردد.
طریقه تامین این مقدار از سرمایه با انتشار اعلامیه پذیره نویسی انجام می شود. پذیره نویسی عبارت است از تعهد خرید و پرداخت مبلغ یک یا چند سهم از طرف افراد غیرموسس و پرداخت مبلغی از آن به صورت نقد.
در اعلامیه پذیره نویسی ، طبق ماده 9 ( لایحه اصلاحی ) باید موارد ذیل درج شود :
_ نام شرکت
_  موضوع شرکت
_ مرکز اصلی شرکت و شعب آن در صورتیکه تاسیس شعبه مورد نظر باشد.
_ مدت شرکت
_ هویت کامل و اقامتگاه و شغل موسسین ، ذکر تخصص یا اطلاعات آنان در امور شرکت به اختصار .
_ میزان سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیرنقد آن و تعداد و نوع سهام و مشخصات سهام غیرنقد
_ در صورتی که موسسین مزایایی برای خود در نظر گرفته اند تعیین چگونگی و موجبات آن مزایا
_ تعیین مقداری از سرمایه که موسسین تعهد کرده و مبلغی که پرداخت کرده اند.
_ ذکر هزینه هایی که موسسین تا آن موقع جهت تدارک مقدمات تشکیل شرکت پرداخت کرده اند و برآورد هزینه های لازم تا شروع فعالیت شرکت
_ در صورتی که انجام موضوع شرکت قانوناَ مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد ذکر مشخصات اجازه یا موافقت اصولی آن مراجع.
_ ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره نویسی باید توسط پذیره نویس تعهد شود و تعیین مبلغی از آن که باید مقارن پذیره نویسی نقداَ پرداخت گردد.
_ ذکر شماره و مشخصات حساب بانکی که مبلغ نقدی سهام مورد تعهد باید به آن حساب پرداخت شود و تعیین مهلتی که اشخاص ذی علاقه می توانند برای پذیره نویسی و پرداخت مبلغ نقدی به بانک مراجعه کنند.
_ تصریح به اینکه اظهارنامه موسسین به انضمام طرح اساسنامه برای مراجعه علاقه مندان به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم شده است.
_ ذکر نام روزنامه کثیرالاتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی تا تشکیل مجمع عمومی موسس منحصراَ در آن منتشر خواهد شد.
_ چگونگی تخصیص سهام به پذیره نویسان .
اعلامیه پذیره نویسی که باید حاوی مقررات پانزده گانه فوق باشد، بعد از تایید مرجع ثبت شرکت ها ، به وسیله موسسین از طریق جراید ( روزنامه کثیرالانتشاری که طبق بند 14 اعلامیه تعیین شده است ) به اطلاع عموم خواهد رسید.
در اعلامیه مذکور، شعبه بانک و شماره حسابی تعیین شده است که اشخاص می توانند تا تاریخ معین مراجعه کرده و تعدادی ورقه تعهد سهم خریداری کنند. اوراق تعهد سهام در این مرحله اوراقی هستند که در آن بعضی مسائل مهم مربوط به شرکت و سهام از قبیل نام ، موضوع و مرکز اصلی شرکت ، میزان سرمایه ، مشخصات اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی ، تعداد سهامی که می تواند مورد تعهد قرار گیرد و مبلغ اسمی هر سهم ، نام و نشانی بانک و شماره حسابی که مبلغ لازم باید در آن واریز گردد، مشخصات پذیره نویسی و تعهد پرداخت مبلغ پرداخت نشده سهم طبق اساسنامه قید می گردد.
طبق ماده 15 امضای ورقه سهم به خودی خود مستلزم قبول اساسنامه و تصمیمات مجمع عمومی طبق مقررات قانون تجارت است.
ورقه تعهد سهم در دو نسخه تنظیم می گردد که یک نسخه نزد بانک می ماند و نسخه دیگر با قید رسید مبلغ تعهد شده و مبلغ پرداخت شده مهر و امضا شده و در اختیار پذیره نویسی قرار می گیرد.
این ورقه بعداَ ، پس از پرداخت تمام مبلغ اسمی سهم ، از پذیره نویس اخذ و سپس ورقه سهم به او داده می شود.
مبلغ پرداختی ، از 35 % کل مبلغ اسمی هر سهم نباید کمتر باشد.

[عکس: logo.png]

چاپ این بخش