سلام دنیا!
این یک پلاگین نمونه برای سیستم امتیازات هست که متنی را در تمام صفحات انجمن شما نمایش می‌دهد.

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ویژگی‌ها و قابلیت‌های به کار رفته در دستیار گوگل
#1
اسکات هافمن (Scott Hoffman) مدیر بخش مهندسی دستیار گوگل (Google Assistant) در رویداد دیروز این شرکت، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل را شرح داد.

در ابتدای کار، هافمن به این نکته اشاره کرد که دستیار گوگل علاوه بر عملکردی که در گوگل Home و گوگل الو دارد، یک پلتفرم باز خواهد بود که توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی بر روی آن مانور داده و این سرویس را با محصولات خود ادغام کنند. کاربران در نهایت می‌توانند با استفاده از دستیار گوگل کارهایی مانند یافتن اطلاعاتی درخصوص کسب و کارهای محلی و جستجوی ویدیویی خاص از یوتیوب را به راحتی انجام دهند.

دستیار گوگل را می‌توان تقویت کرد تا یاد بگیرد و کارهای بیشتری انجام دهد
برای انجام این کارها، دستیار گوگل به دو روش فعالیت خواهد کرد: فعالیت مستقیم (Direct actions)، که توسط آن درخواست‌های ساده‌ای مانند “چراغ‌ها را خاموش کن” را انجام می‌دهد، و فعالیت مبتنی بر گفتگو (Conversation actions)، که به مرور زمان با توجه به مکالمات رد و بدل شده بین سیستم و کاربر، خود را اصلاح می‌کند. به عنوان مثال، رزرو یک تاکسی توسط اپلیکیشن اوبر (Uber) جهت رسیدن به مقصدی خاص، نیازمند به ارتباط بیشتر کاربر با دستیار گوگل است.
البته گوگل دست توسعه‌دهندگان را باز گذاشته و امکان ساخت بی‌نهایت فعالیت و روش مختلف را جهت هماهنگ‌سازی هرچه بهتر دستیار خود با سرویس‌های ساخته شده توسط آنها داده است. هافمن در این خصوص گفت:
نقل قول: سرویس دستیار گوگل کاربر را قادر خواهد ساخت تا با استفاده از دستورات صوتی، نوشتاری و ترکیبی، فعالیت‌های پیچیده‌ای مانند سفارش مواد غذایی و انجام یک بازی بر روی پلتفرمی خاص را به راحتی انجام دهد.

به علاوه اینکه، زبان‌هایی که توسعه‌دهندگان با استفاده از ابزار api.ai ساخته‌اند، می‌تواند به عنوان یک فعالیت توسط دستیار گوگل مورد استفاده قرار گیرد. هدف از این کار این است که شما در هر کجا که باشید، بتوانید به هر وسیله‌ای که از سرویس گوگل استفاده می‌کند، دسترسی داشته و از نصب نرم‌افزارهای اضافی بر روی دیوایس خود بی‌نیاز شوید.
گوگل در ماه دسامبر (آذرماه) اطلاعات بیشتری درخصوص ابزاری که دستیار گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، ارایه خواهد داد. همچنین این شرکت قصد دارد در سال آینده ابزار توسعه‌دهندگان دستیار خود (Assistant SDK) را برای سازندگان سخت‌افزارهای مختلف بسازد تا آنها بتوانند به راحتی این سرویس را با محصولات خود ادغام کنند.
اگر همه این اتفاقات رخ دهد، تسلط گوگل بر فضای خانه‌ها تکمیل خواهد شد. البته گوگل در این میدان، رقیب سرسختی مانند آمازون دارد که با ساخت محصولاتی مانند دستیار الکسا (Alexa) و ترکیب آن با اکو (Exho) ، رقیب قدری نشان داده است. با این حال، گوگل با هدف قرار دادن طیف وسیعی از گجت‌ها و سرویس‌هایی که قادرند با دستیار گوگل هماهنگ شوند، می‌تواند در نهایت پیروز این رقابت باشد.
امیدوار بود آدمی به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان