سلام دنیا!
این یک پلاگین نمونه برای سیستم امتیازات هست که متنی را در تمام صفحات انجمن شما نمایش می‌دهد.

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آبنما ها ی زیبا و انواع آن
#1
به مجموعه فواره و آب راکد یا متحرکی که باعث زیبایی پارک و میدان و فضای سبز شود،آبنما می گویند که یکی از بهترین ساختارهای فضای سبز است.آبنما در فضای سبز با ایجاد صدای آب افزون بر زیبایی فوق العاده و ایجاد آرامش،در تلطیف و پاکیزه سازی هوا نیز بسیار مؤثر بوده بنابراین از آبنما در مراکز پرجمعیت شهرهایی که دارای آلودگی هوا هستند و کلان شهر ها می باید بیشتر استفاده کرد.آب در پارک‌ها و باغ‌ها به هر یک از صور مختلف، خود به نحوی در متعادل کردن درجه حرارت هوا، تامین رطوبت نسبی برای گیاهان و ایجاد طراوت، موثر است. مجموعه این عوامل از یکنواختی و خشکی محیط می‌کاهد.

آبنما یکی از قدیمی ترین اجزاء معماری در ایران می باشد ، قدیم از آبنما تنها در باغ ها و کاخ ها و میادین شهر استفاده می شد ولی امروزه و با ساخت آبنماها در اندازه و ابعاد مختلف این عنصر معماری منظر به درون خانه ها و آپارتمان های ما راه پیدا کرده است. امروزه آبنماها را در لابی آپارتمانها ، رستورانها ، هتل ها ، ادارات وحتی درون منزل می توان مشاهد کرد که به زیبایی این مکان ها افزوده است.
آبنما و فواره انواع و اقسام مختلف داشته و تنوع آن بسیار است،هرکدام در طراحی کاربرد خاصی داشته و برخی از آنها به شرح ذیل است:
آبنمای سنتی
آبنما باغی
آبنمای الکترمکانیکی ساده
ابنمای مجسمه یا سازه حجمی
آبنمای معلق
آبنمای متحرک
ابنمای آب و اتش
آبنمای مه و آب
آبنمای یونیزه
آبنمای نوشتاری(الفبا)
آبنمای ماتریس-زیرسطحی-بازی کودک
آبنمای تصویری معمولی-سه بعدی -360 درجه
آبنمای موزیکال
آبنمای هارمونیک(نازل های پرتابی)
آبنمای دیواری
آبنمای پرده آب
ابنمای ساعت
ابنمای حباب ساز برکه های مصنوعی
آبنمای تونلی یا تونل آبی



[تصویر:  demo6.jpg]آبنمای مرکب یا ترکیبی


پاسخ
#2
برخی از این فواره ها از طرح های اسلیمی و ایرانی تبعیت می کنند و برخی از طرح های کشورهای خارجی. در سایت فواره ها ، طرح های مختلفی را در این خصوص بارگذاری نموده اند
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان