سلام دنیا!
این یک پلاگین نمونه برای سیستم امتیازات هست که متنی را در تمام صفحات انجمن شما نمایش می‌دهد.

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لوگو چیست و تفاوت آن با آرم
#1
تعریف لوگو Logo 
لوگو logo به معنی نشانه،نشانواره و نامواره می باشد.لوگو بیانگر فعالیت شما نیست بلکه نمادی از کسب و کارتان می باشد بنابراین لازم نیست حتما تاکید نمایید لوگو بیانگر نوع فعالیت باشد مثل لوگوی شرکت اپل یا نایک که برگرفته از دوبال الهه یونان باستان است و از نام تجاری نایک مشهورتر می باشد اما به شکل پارچه و ... که نوع فعالیت شرکت نایک را نشان دهد نیست.
لوگو logo یا نشانه نمادی است گرافیکی برای بیان کردن یک عبارت یا مفهوم لوگو می تواند ترکیبی از حروف،نشانه ها و نماد باشد.
در گذشته تحول نشانه ها در دیواره غارها بود که حروف و به تبع آن خط اختراع شد.لوگو تایپ ریشه یونانی دارد و به معنی کلمه و حک کردن یا مهر زدن می باشد.
مهمترین ویژگی لوگوها این است که خاص هستند و فقط یک نمونه از آنها در دنیا وجود دارد زیرا زاییده خلاقیت یک نفر می باشند و ذاتا خلاقیت هیچ انسانی شبیه انسان دیگر نیست.


آرم یک عنوان گرافیکی نیست و فقط یک نشانه یا تصویر گرافیکی یا ساده می باشد و هر کسی با دیدن آن تشخیص می دهد مربوطه به چه عنوانی است و چون فرد نمی تواند بفهمد این نشانه مربوط به چه عنوان خاصی است در کنار آن اسم شرکت یا ... مربوط به آن نیز قرار می گیرد.
خلاقیت در طراحی لوگو 100% می باشد اما در طراحی آرم بین 40تا70% می باشد و هزینه طراحی لوگو بیشتر است.آرم را طراح آن خودش طراحی می کند یا از جایی الگو برداری می کند.لوگو بر اساس استفاده از عناصری مانند نوشتار و شکل دارای چند نوع  می باشد.
هزینه برای لوگو سرمایه گذاری است و معمولا هر طراح نشانه(لوگو) چند گزینه با قیمتهای متفاوت به مشتریان خود پیشنهاد می دهد تا مشتری با توجه به بودجه که برای طراحی لوگو در نظر گرفته یکی را انتخاب نماید.
لوگو در بازاریابی هم جایگاه ویژه ای دارد و از ابزارهای مهم برندسازی می باشد.
برخی از نشانه(لوگو) های مهم کشور:شرکت ملی نفت ایران،شرکت ایران خودرو،سایپا،پست،زمزم و ... را می توان نام برد.
 نمونه کارهایی از طراحی حرفه ای نشانه (لوگو) و سفارش لوگوی شخصی،شرکتی و تجاری
 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان