انجمن تهران تبلیغ
ایران کد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تهران تبلیغ (http://tehrantabligh.com/forum)
+-- انجمن: خبر و اطلاعات عمومی (http://tehrantabligh.com/forum/forumdisplay.php?fid=128)
+--- انجمن: گوناگون (http://tehrantabligh.com/forum/forumdisplay.php?fid=149)
+--- موضوع: ایران کد (/showthread.php?tid=402)



ایران کد - mohii1 - 09-27-2016

ایران کد

وزرات بازرگانی بر اساس قانون برای طبقه بندی اطلاعات کالا، مشخصات  کالا، خدمات شناسه کالا و خدمات اقدام به ایجاد ایران کد نموده  است. از مزایای داشتن ایران کد می توان به ایجاد زبان مشترک در شناسایی اجناس در بازار، ایجاد ارتباط با سیستم های بین المللی ،سازماندهی کالا در ایران توسط ایران کد باعث ایجاد نظم اطلاعاتی، معرفی و شناسایی کالا در سیستم ایران کد شده است.  مهم تیرین زیر مجموعه ایران کد، قسمت دولت آن می باشد. سه حوزه برای ایران کد وجود دارد: عرضه اطلاعات به مشتریان نسبت به کالا، پشتیبانی از اطلاعات در زمینه تجاری و تصمیم گیری دولت می باشد .

ایران کد به دو روش اطلاعات اجناس و کالا ها را بیان می کند پروتال اطلاعاتی، مخصوص مشترکین دارای ایران کد و جزئی ترین جزئیات یک کالا را حتی بصورت یک کاتالوگ در اختیار قرار می دهد. نقطه شروع تجارت الکترونیک کد گذاری کالا یا همان ایران کد است.

راهنمایی عضویت در سامانه مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران
مزایای سامانه کالا و ایران کد در وزارت نفت

1-  سامانه تأمين الكترونيكي كالاي وزارت نفت

2-  يكپارچه سازي و تلفيق طبقه بندي كالا و انطباق آن با سيستم ايران كد

 

الف) سامانه تامين الكترونيكي كالاي وزارت نفت

به منظور رونق­ بخشي به توليدات داخلي و ايجاد سياست­هاي حمايتي و خودكفايي صنعتي در حوزه صنايع نفت گاز، پتروشيمي و پالايش و پخش و همچنين سياستگذاري، هدايت و راهبري خريد كالا در زنجيره تامين و ايجاد بستري يكپارچه در كليه بخش­هاي بازرگاني و مراكز خريد وزارت نفت، اين پروژه تعريف و اجرايي گرديد.

از اهداف اين پروژه، تعيين سياستگذاري­هاي محوري در شناسايي و رتبه ­بندي شركت­هاي توليدكننده و تامين­ كننده داخلي و ايجاد ليست بلند منابع واحد دستگاه مركزي براساس قانون برگزاري مناقصات مي­باشد. تشكيل شوراي هماهنگي منابع دستگاه مركزي طبق آيين ­نامه اجرايي منابع واحد دستگاه مركزي وزارت نفت ابلاغي صورت پذيرفته است.

همچنين، با توجه به مشكلات موجود در بخش­هاي بازرگاني و خريد در چهار شركت اصلي، نبود آمار يكپارچه از خريد اقلام مصرفي صنعت نفت، وجود 5 فايل طبقه ­بندي و كدينگ­هاي مختلف براي يك كالا، عدم امكان تعيين اقلام پرمصرف و حياتي، اطلاع ­رساني نامطلوب درخصوص آمار اقلام موجود در انبارها به ساير مصرف­ كنندگان و… مواردي است كه اصلاح و رفع آن­ها از دستاوردهاي آتي بكارگيري سامانه تامين الكترونيكي كالا است.